Quan enfilem el tram final d’aquest 2020, la Indicació Geogràfica Protegida (IGP) Llonganissa de Vic ha publicat les dades d’exportació de l’any passat —de 2019— en què es registra un augment del 94% en la comercialització de les seves peces a la UE, amb nous països de destí, encapçalats per la Rep. Txeca (amb un 17% del total), Àustria, Irlanda, Itàlia o Luxemburg. Aquests països s’afegeixen als mercats principals que ja tenien com França (que rep el 27% del total d’exportacions europees de la IGP), Alemanya (rep el 15%), Bèlgica, Holanda, Suècia o Finlàndia. Cal destacar la davallada en les exportacions al Regne Unit, que han baixat un 79% respecte el 2019 com a conseqüència del Brexit
Pel que fa a l’exportació a països tercers, l’augment ha estat del 98%, amb la incorporació de mercats com el Japó i mantenint altres destinacions consolidades com Andorra o Suïssa. Així, el comerç exterior de la IGP Llonganissa de Vic ja suposa el 40% de les seves vendes totals. Aquest any 2020 preveuen incrementar encara més aquesta quota de mercat donada la bona acollida del seu producte a nivell internacional. Pel que fa a la producció de 2019, va ser de 152.086 kg i 483.400 peces de Llonganissa de Vic. Aquest any, a més, el Consell Regulador de la IGP Llonganissa de Vic ha renovat la imatge corporativa per fer-la més moderna i dinàmica, amb un estil visual més modern. A més, per reforçar el llançament de la nova imatge i per donar a conèixer el nou logo i les accions de promoció i patrocini, la IGP ha obert dues de les xarxes socials més importants actualment, com són l’Instagram i el Twitter.